Linie lotnicze lotJak wiadomo projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbył się w Stanach w grudniu 2009 roku Producent samolotów ciągle zmienia terminy dostarczenia maszyn, Ostatnia zmiana jest skutkiem listopadowego pożaru na pokładzie jednej z testowanych maszyn 787. A wszelkie działania, które tak wydłużają całe wydarzenie związane są z certyfikacją samolotu, a więc należą do niezbędnych i koniecznych. Najnowszy z nich to kwiecień 2012 roku.

W strategii LOT-u znajduje się punkt dotyczący ekspansji w kierunku azjatyckim, niestety uzależniony od jest m.in. od terminu dostaw Dreamilnerów. Zarząd spółki poinformował ostatnio, że “LOT opracowuje program płynnej wymiany floty dalekiego zasięgu przy jednoczesnej realizacji planów rozwoju siatki połączeń dalekodystansowych do Azji i kontynuacji rejsów do Ameryki Północnej”.

Polski przewoźnik oczekuje ośmiu samolotów marki Boeing 787 Dreamliner. Jak zakładano wcześniej, każdy z nich ma mieć trzy klasy: biznes, bardziej komfortową ekonomiczną oraz ekonomiczną. Pierwszą linią lotniczą na świecie która otrzyma to cudo jest japońska ANA, natomiast Polska jest pierwszym europejskim krajem.

Linie lotnicze lotNiestety wielu twierdzi i dziwi się, że LOT biernie przygląda się ciągłym opóźnieniom, Niektórzy sugerują, że za tak duży okres niedotrzymania warunków umowy przewoźnik domagać się zadośćuczynienia ze strony producenta. Z nieoficjalnych informacji i coraz odważniejszych medialnych doniesień wynika jednak, że całkiem realnym może być fakt, iż jeden z dostarczonych do linii lotniczych LOT przez Amerykanów Boeingów 787 będzie za darmo (lub kwota ogólnego upustu może osiągnąć wartość jednej z maszyn).

Co tak wyjątkowego jest w tej maszynie? Po pierwsze Dreamliner będzie spalał 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. Jego konstrukcja zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni maszynę lżejszą. Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 procent mniej hałasu. Od 210 do 330 pasażerów będzie mogło pokonać jednorazowo trasę długości ponad 15,5 tys. km.

« »